Dag 22. Op weg naar Rusland - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Bert en Tim Teeuwen - WaarBenJij.nu Dag 22. Op weg naar Rusland - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Bert en Tim Teeuwen - WaarBenJij.nu

Dag 22. Op weg naar Rusland

Blijf op de hoogte en volg Bert en Tim

13 Juni 2015 | Mongolië, Ulaanbaatar

Het Gandan klooster in Ulaan is een complex van een paar boeddhistische tempels, lijkend op die in Tibet. We kwamen op het goede moment want de monniken zongen hun monotone liederen. In het complex dat midden in een sloppenwijk ligt, staat een 27 meter groot gouden beeld van een van hun vele goden.

Daarna zijn we gaan shoppen in het vroegere staatswarenhuis, vergelijkbaar met KDW in Berlijn.

Interessant om te ervaren dat Mongolië enigszins gespleten is. De jonge mensen hebben de stalinistisch tijd niet meegemaakt, zien er modern uit en spreken Engels. De ouderen dragen vaak nog traditionele kleding, spreken geen Engels, maar Russisch en hangen aan het verleden met good old Dzjengis Khan. Je ziet hier moderne glazen bedrijfsgebouwen naast traditionele sovjet woonkazernes en joerts. Als dat maar goed blijft gaan.

Ons avontuur in Mongolië zit er bijna op.
Vanavond vervolgen we onze reis met de trans siberie express naar Rusland. Vannacht om een uur of 3 onze tijd (= 20.00 NL tijd) passeren we de grens bij Oelan Oede. Daarna rijden we langs het immens grote Baikalmeer naar de volgende stop: Irkoetsk. Daar zijn we maandagochtend om 7.00 uur (1:00 in NL). Bijna 35 uur in de trein.

We hebben zin in Rusland! Tot maandag.