Dag 31. Moskou - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Bert en Tim Teeuwen - WaarBenJij.nu Dag 31. Moskou - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Bert en Tim Teeuwen - WaarBenJij.nu

Dag 31. Moskou

Blijf op de hoogte en volg Bert en Tim

22 Juni 2015 | Rusland, Moskou

Vandaag is het 22 juni, een nationale herdenkingsdag in Rusland. Het is de dag waarop in 1941 de Duitsers Rusland binnen vielen - operatie Barbarossa. Het verraste ons een beetje want we wilden al vroeg vanmorgen Het Kremlin van de binnenkant bekijken. Maar alles bleek afgesloten in verband met de kranslegging door Poetin.

Daarom maar eerst een markt en een Kathedraal in het westen bezocht. Daarna zijn we langs de oever van de rivier de Moskwa naar het Kremlin gelopen. Toen we in de rij stonden voor de metaaldetector, konden we nog net Poetin en z'n vrienden naar de auto zien lopen. Het zag blauw van de politie en beveiliging.

Het woord Kremlin betekent 'versterkte stadskern'. Binnen de ommuurde Kremlin van Moskou is een groot plein met verschillende kathedralen, waaronder een waar alle tsaren gekroond zijn en eentje waar hun lijkkisten staan.

Moskou is een prachtige stad met brede straten, een prima metronetwerk, mooie gebouwen en prettige autovrije winkelstraten. Echt een aanrader.

Ons hotel Kosmos is een verhaal apart (foto). Een sovjetkolos met maarliefst ruim 1.700 kamers. De ontbijtzaal beneden zou je een grote kantine kunnen noemen. Echt bizar.

Morgenochtend lopen we nog wat rond in Moskou. 's Middags gaan we in 4 uur tijd met de hogesnelheidstrein -de Sapsan- naar Sint Petersburg.