Dag 17. De grote muur - Reisverslag uit Peking, China van Bert en Tim Teeuwen - WaarBenJij.nu Dag 17. De grote muur - Reisverslag uit Peking, China van Bert en Tim Teeuwen - WaarBenJij.nu

Dag 17. De grote muur

Blijf op de hoogte en volg Bert en Tim

08 Juni 2015 | China, Peking

De chinese muur is ongeveer 6.000 kilometer lang. Het is ooit bedoeld als verdedigingswerk. Een paar duizend jaar geleden zijn de eerste stukken gebouwd. De muur zoals die nu is, is gedurende de 14e tot de 17e eeuw opgericht. Vandaag zijn we naar een stuk muur 85 kilometer buiten Beijing gegaan. We gingen met een kabelbaan naar de muur toe. De muur is niet recht, maar kronkelt door bergen en dalen. Veel geklimt dus.

De Chinezen in Beijing zijn anders dan in de andere plaatsen waar we geweest zijn. Ze zijn lang en hebben vaak overgewicht. De mensen in Guangzhou, Chengdu, Lhasa en Xi'an waren nieuwsgierig naar ons en hadden belangstelling voor ons als persoon. De Chinezen in Beijing zijn vooral nieuwsgierig naar onze portemonnee en hebben vooral belangstelling voor de inhoud er van. Je kunt duidelijk merken dat ze hier gewend zijn om veel toeristen over de vloer te krijgen. Het is allemaal nogal opdringerig.

Het eten is ook anders dan in de andere plaatsen, helemaal geen rijst bijvoorbeeld. Maar het smaakt fantastisch.

• 08 Juni 2015 - 19:19

Lex:

Hoi Tim en Bert,
    Leuke verhalen en mooie foto's, jullie hebben al heel wat beleefd.
    Het is een geweldige, positieve opsteker om jullie verhalen te lezen.
    Goeie reis verder en groeten,
    Lex