Dag 34. Sint Petersburg - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Bert en Tim Teeuwen - WaarBenJij.nu Dag 34. Sint Petersburg - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Bert en Tim Teeuwen - WaarBenJij.nu

Dag 34. Sint Petersburg

Blijf op de hoogte en volg Bert en Tim

25 Juni 2015 | Rusland, Sint-Petersburg

Het museum de Hermitage is ondergebracht in onder andere het winterpaleis van de tsaren. Het bevat kunstschatten uit Egypte, het Romeinse rijk en heel veel schilderijen. Het museum heeft een omvang gelijk aan het Louvre in Parijs. De schilderijen van Rembrandt en Van Dijck en de andere Hollandse meesters zijn prachtig. Maar het is echt teveel. Hoe krijg je het voor elkaar om alles te bekijken? Dat kan helemaal niet. Tim en ik kunnen het maximaal 3 uur volhouden.

Toen we buiten stonden waren zo'n 1.000 politieagenten op het grote plein aan het oefenen voor een aanstaande medailleuitreiking. Marcheren, het opspelden van de medailles en het luid roepen van strijdkreten, alles werd geoefend en steeds weer opnieuw gedaan tot het goed is. Zo werd het verplaatsen van enkele bureaus waar de medailles op komen te liggen verscheidene keren over gedaan dat het kennelijk niet goed ging. Het is politie, maar het doet allemaal heel militaristisch aan. Het overdreven omhoog zwaaien met de benen bij het marcheren (zie foto) is geinig om te zien. De knaap op de foto is erg belangrijk want heeft een borst vol medailles.

Ze houden in dit land erg van uniformen en militairen. We zijn nu 12 dagen in Rusland en er gaat geen dag voorbij zonder veel soldaten of paramilitairen op straat te zien.

We zijn nog niet uitgekeken in Sint Petersburg (prachtige, oude stad), maar toch is vandaag de laatste dag in Rusland. Morgenochtend vroeg nemen we de trein naar Helsinki, Finland.

• 25 Juni 2015 - 20:21

Siet:

Man, wat gaat het toch snel. Goeie reis!!

• 25 Juni 2015 - 21:47

Pa En Moe Molenaar:

hallo bert en tim,

morgen welkom in Europa en een goede reis toegewenst,ik heb genoten
    van jullie reisverslag.