Dag 4 aankomst in Lhasa (Tibet) - Reisverslag uit Lhasa, China van Bert en Tim Teeuwen - WaarBenJij.nu Dag 4 aankomst in Lhasa (Tibet) - Reisverslag uit Lhasa, China van Bert en Tim Teeuwen - WaarBenJij.nu

Dag 4 aankomst in Lhasa (Tibet)

Blijf op de hoogte en volg Bert en Tim

26 Mei 2015 | China, Lhasa

Na een vliegreis met een tussenstop in Chongqing zijn we neergestreken in Lhasa, de hoofdstad van de zogenaamd autonome regio Tibet in het zuidwesten van China. We vlogen over de besneeuwde toppen van het Tibetaanse hoogland.
Lhasa ligt op bijna 3700 meter hoogte. Dat ademt best zwaar, kunnen wij melden. Het blijft bij een beetje licht gevoel in het hoofd. Eventueel zijn er blikken zuurstof beschikbaar op onze hotelkamer.....
Dichtbij ons hotel is het Jokhang klooster. Mensen uit heel China komen een rondje om deze tempel doen. Ze doen hun handen bij elkaar, gaan door de knieën en laten zich plat voorover vallen met gestrekte handen. Ze gaan weer staan op de plek waar hun gestrekte handen kwamen en beginnen weer van voren af aan. Zo leggen ze een parcours van een kilometer af om het tempelcomplex heen. Als ze klaar zijn, zien ze er voldaan uit en zijn een beetje vies van het languit glijden over de straat.

Morgen gaan we naar het paleis van de heer D. Lama, een beroemde balling en filosoof en geestelijk leider van de Tibetanen

• 26 Mei 2015 - 17:05

Henriette:

Hai Bert en Tim,

Wat leuk om jullie blog te lezen!!
    Jullie maken veel mee.
    Die inktvis zou ik niet gegeten hebben hoor!
    Veel plezier samen wij lezen met veel belangstelling jullie blogs.
    Veel liefs en behouden reis.
    Jan en Henriette en de kinderen