Dag 5: Het paleis van de Dalai Lama - Reisverslag uit Lhasa, China van Bert en Tim Teeuwen - WaarBenJij.nu Dag 5: Het paleis van de Dalai Lama - Reisverslag uit Lhasa, China van Bert en Tim Teeuwen - WaarBenJij.nu

Dag 5: Het paleis van de Dalai Lama

Blijf op de hoogte en volg Bert en Tim

27 Mei 2015 | China, Lhasa

Vandaag hebben we het paleis van de Dalai Lama bezocht en een tempel die van binnen vrijwel helemaal onder de sterk ruikende yakboter zat, waardoor de trappen glibberig waren en alles vet aanvoelde. Onze gids -zelf enthousiast boeddhist- zei dat we in een rustige tijd in Tibet zijn. Het hele zomerseizoen barst Lhasa uit haar voegen door al het toerisme uit voornamelijk China zelf. Hij is er ambivalent over, het zorgt voor een goed belegde boterham, maar hij ziet ook dat Lhasa en vooral de kloosters een soort pretpark worden voor toeristen die gezellig ouderwetse boeddhistjes komen kijken. Is er nog wel sprake van het beoefenen van religie als honderden Chinezen er een foto van maken en een plastic boeddhabeeldje kopen voor thuis.

Met onze ademhaling gaat het alweer stukken beter. Rustig lopen en heel veel water drinken.

Tot het volgende blok

• 27 Mei 2015 - 20:00

Pa En Moe Molenaar:

fijn dat het goed met jullie ademhaling is,wat dat is wel belangrijk
    gr van ons