Dag 6. Een bizar schouwspel in Lhasa - Reisverslag uit Lhasa, China van Bert en Tim Teeuwen - WaarBenJij.nu Dag 6. Een bizar schouwspel in Lhasa - Reisverslag uit Lhasa, China van Bert en Tim Teeuwen - WaarBenJij.nu

Dag 6. Een bizar schouwspel in Lhasa

Blijf op de hoogte en volg Bert en Tim

28 Mei 2015 | China, Lhasa

We hebben vandaag toch iets bizars meegemaakt. We slenterden wat rond in het Sera klooster in de buurt van Lhasa, roept de gids ons te komen kijken in de grote vergaderzaal. In die ruimte zaten 400 monniken verdeeld over 10 rijen tegenover elkaar. De heren zijn gekleed in een bordeauxrode mantel en zijn allemaal kaal. Een van de monniken zingt met een hele lage bromstem een zin voor, waarna de hele groep niet erg in de maat en op diverse manieren antwoord. Na een tijdje zingen krijgen ze een kom rijst met groenten. Na het eten zetten de monniken een gele hoed in de vorm van een hanenkam op en heffen met z'n allen een lied aan dat, volgens Tim, nog het meest lijkt op het lijflied dat de supporters van voetbalclub Liverpool uit volle borst meegalmen: 'you never walk alone'. Bizar.

Morgen laten we Lhasa achter ons en gaan we met de trein naar Chengdu, 3.300 km naar het oosten. De verwachting is dat we daar 31 mei om 8.15 aankomen. Deze treinreis is spectaculair, de hoogste ter wereld. Het hoogste station ligt ruim boven de 5.000 meter. Voor hoogteziekte hoeven we niet bang te zijn, er wordt zuurstof door de trein geblazen.
Morgen geen blog omdat we geen wifi in de trein hebben.

• 29 Mei 2015 - 19:09

Pieter En Marjolijn:

Wat ontzettend leuk om jullie via deze weg te volgen!
    Jullie nemen al heel wat ervaringen en belevenissen mee in jullie rugzak.
    Super voor jullie. Op naar nog meer belevenissen!
    Lieve groet,
    Pieter en Marjolijn

• 29 Mei 2015 - 20:41

Pa En Moe Molenaar:

wat een belevenissen en hopen jullie over twee dagen weer te horen via deze blog.
    groetjes pa en moe