Dag 10. Chengdu - Reisverslag uit Chengdu, China van Bert en Tim Teeuwen - WaarBenJij.nu Dag 10. Chengdu - Reisverslag uit Chengdu, China van Bert en Tim Teeuwen - WaarBenJij.nu

Dag 10. Chengdu

Blijf op de hoogte en volg Bert en Tim

01 Juni 2015 | China, Chengdu

Vandaag hebben we gewinkeld, de grote volksparken en nog een tempel bezocht. De Tempel van 'de groene geit' is een taoistische tempel gewijd aan wijsgeer Lao Tse. Taoïsme is een filosofisch getinte religie. Het yin en yang teken is een taoistisch symbool. Tao is het ondeelbare en onbeschrijfbare principe waaruit alles voortvloeit. Snap je?
Wel mooie gebouwen en tuinen.

Nog even iets over het verkeer hier in China. Er zijn een paar duidelijke ongeschreven regels:
1. Auto's hebben altijd voorrang
2. Hoe groter de auto, hoe meer voorrang
3. Bussen hebben extreem veel voorrang
4. Scooters mogen overal rijden, ook op voetpaden. Voor scooterrijders gelden geen verkeersregels
5. Onderaan de pikorde bevinden zich de voetgangers
6. Zebrapaden en verkeerslichten zijn slechts ter versiering van de straat, maar hebben in het verkeer geen functie

Het is een grote chaos. En toch gaat het meestal goed.

Morgen gaan we panda's kijken. Aan het einde van de avond stappen we weer in de trein naar Xi'an.

• 01 Juni 2015 - 19:50

Corine Schimmel-vd Toorn:

Hoi Bert en Tim

Wat een geweldige reis maken jullie, leuk om jullie zo te volgen, kort maar krachtig zijn de verhalen, heel veel reisplezier nog!!!

Aike en Corine Schimmel