Dag 14. Xi'an - het terracotta-leger - Reisverslag uit Xi'an, China van Bert en Tim Teeuwen - WaarBenJij.nu Dag 14. Xi'an - het terracotta-leger - Reisverslag uit Xi'an, China van Bert en Tim Teeuwen - WaarBenJij.nu

Dag 14. Xi'an - het terracotta-leger

Blijf op de hoogte en volg Bert en Tim

05 Juni 2015 | China, Xi'an

Net buiten de enorme stad Xi'an zijn grote kleien beelden opgegraven. De succesvolle keizer Qin Shi Huang was overtuigd dat hij het in zijn eentje niet zou redden in het dodenrijk. Daarom liet hij rond het jaar 200 voor Christus 700.000 arbeiders een groot mausoleum voor hem bouwen en een groot leger van klei boetseren. 50 jaar geleden is de opgraving daarvan begonnen. De kleien soldaten, paarden en strijdwagens zijn op ware grootte en spectaculair. Het zijn er meer dan 9.000! Ze staan opgesteld in grote hallen.

Ik heb 2 foto's bijgevoegd.

De taxirit terug was enigszins schokkend. Onze jonge chauffeur slalomde tussen de auto's op de snelweg door en haalde hen links en rechts in. In de stad wisselde hij binnen enkele meters over 4 wegstroken op een drukke weg. We zijn heel aangekomen, hoor.

Morgenochtend gaan we met de flitstrein naar Beijing. 1.100 km in 5 uur. Dat ding gaat op sommige stukken harder dan 300 km/h.