De reis - Reisverslag uit Kanton, China van Bert en Tim Teeuwen - WaarBenJij.nu De reis - Reisverslag uit Kanton, China van Bert en Tim Teeuwen - WaarBenJij.nu

De reis

Door: Berttim

Blijf op de hoogte en volg Bert en Tim

24 Mei 2015 | China, Kanton

Na een lange vliegreis zijn we in Guangzhou ( kwanzjo zeggen ze hier )aangekomen. De reis is goed gegaan. Bij de douane op het vliegveld hebben we lang moeten wachten. Eerst moesten we langs een balie met verpleegsters in witte jassen en met mondkapjes die reizigers met Ebola moeten tegenhouden. Daarna wachten in lange rijen voor de paspoorten controle. Een chinese dame in militair uniform heeft daar als taak om de rijen netjes te houden. Als iemand een stap buiten de rij zet, kijkt ze die streng aan en blaft iets in het Chinees. Mooi baantje!

Guangzhou is een enorme stad met ruim 15 miljoen inwoners. Het verschil tussen rijk en arm is groot. Iedereen woont ofwel in een van de vele torenhoge flats of in een schuurtje.
Guangzhou is geen toeristenstad. We zijn een van de weinige westerlingen. Ze kijken ons na op straat en in de winkels.

Nu gaan we eerst eten en dan naar bed.