Dag 12. Aankomst in Xi'an - Reisverslag uit Xi'an, China van Bert en Tim Teeuwen - WaarBenJij.nu Dag 12. Aankomst in Xi'an - Reisverslag uit Xi'an, China van Bert en Tim Teeuwen - WaarBenJij.nu

Dag 12. Aankomst in Xi'an

Blijf op de hoogte en volg Bert en Tim

03 Juni 2015 | China, Xi'an

Gisteravond zijn we in Chengdu in de trein gestapt naar Xi'an. Deze boemel deed 15 uur over een traject van 750 km, precies ja, dat is gemiddeld 50 km/h. We deelden een cabine met een oudere chinese dame en een jongeman. De laatste is reisleider die met groepen Chinezen naar het buitenland gaat. Hij is ook in Nederland geweest en is uitermate content met de Keukenhof. Hij liet op zijn mobieltje foto's zien van gekleurde tulpen netjes op een rijtje. Zelf ben ik nooit in de Keukenhof geweest, da's meer voor Chinezen, denk ik.

De kwaliteit van de trein was minder dan de vorige. En dan die toiletten.... Je moet nodig, en dan doe je de deur van de wc open, je kijkt eens naar de bril en wat er allemaal naast ligt, en dan hoef je ineens niet meer.

Het eten in China Is geweldig lekker. In het zuiden zoet en kruidig, hier in de buurt lekker pittig. Je kunt voor 15 a 20 Euro prima eten met z'n tweeën. Tim heeft geen problemen met de pinda-allergie. Chinezen eten trouwens 3 keer warm per dag, want 's ochtends warme noedels of rijst als ontbijt.

Veel zaken zijn hier heel goedkoop in onze ogen. 10km met de bus is 2 yuan pp - dat is ongeveer 30 cent. Voor een taxirit over dezelfde afstand betaal je 38 ¥, dat is 5 euro 40. Een flesje wat kost 3 ¥, circa 40 cent.

Vandaag regent het een beetje in Xi'an. We zijn deze grote stad (4 miljoen inwoners) alvast aan het verkennen. Morgen meer.

• 03 Juni 2015 - 21:42

Pa En Moe Molenaar:

hallo bert en tim,
    fijn om weer wat te horen van jullie en wensen jullie nog veel plezier

de groetjes van ons

• 04 Juni 2015 - 06:24

Jacob :

He mannen.

Wanneer gaat gebeuren in Rusland?
    Kan niet wachten om meer fotos te zien van Rusland.

ahoys